onsdag den 9. februar 2011

KILL THEORY (2009)

Da jeg for et par år siden første gang faldt over After Dark Horrorfest fænomenet syntes jeg det lød som en kanonide. Det er det muligvis stadigvæk, men det er ikke de mest heldige film der er kommet ud af det over årene. Denneher er fra 4. årgang, og en af de bedre i min bog - og alligevel lidt en skuffelse...
En mand mødes med sin psykiater. Han har siddet bag tremmer i en årrække, fordi han under en bjergbestigningstur sendte sine tre kammerater i døden (for at redde sig selv, tror jeg, men er ikke helt sikker). Hans psykiater mener han er klar til at blive lukket ud i friheden nu, men han har selvfølgelig lige noget han skal have bevist - nemlig at alle vil være i stand til at slå ihjel for at redde sig selv.
Derefter springer vi til en flok collegekids, der fejrer graduation ved at holde fest i en hytte, der tilhører den enes far. Fyrens stedsøster er tilfældigvis også i hytten. Der går ikke længe før de bliver konfronteret med en alvidende og alseende morder, som vil have dem til at slå hinanden ihjel - de tager til kl. 6 om morgenen, og hvis der er mere end en i live vil alle blive slået ihjel, og ellers vil sidste overlevende få lov at overleve.
Der er faktisk nogen ganske fine gory mord, bl.a. elsker jeg scenen, hvor en spade bliver taget effektivt i brug. Særlig scary bliver det dog aldrig, men mixet mellem slasher og SAW rip-off er da fint nok (bedre end bare rent SAW rip-off). Mødet mellem the final girl og morderen (som faktisk ikke rigtig myrder nogen) er dog fuldstændig latterligt, mens den sidste afsløring faktisk er noget af det bedre, hvis man ikke har set det komme (jeg havde ikke...)
Som det sikkert fornemmes vil jeg faktisk rigtig gerne kunne lide denne film, men når alt kommer til alt er der bare ikke noget der løfter den over det ordinære. Men jeg var nu alligevel godt underholdt. 3 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar