søndag den 1. maj 2011

MIDNIGHT SON (2011)

Enspænderen Jacob arbejder om natten, da han lider af en hudsygdom, der gør at han ikke kan tåle sollys. "Ligesom en vampyr", som Mary (en anden enspænder og natteravn) siger. Jacob og Mary mødes tilfældigt, og udvikler et lidt kompliceret forhold. Og ganske rigtigt bliver Jacob mere og mere vampyragtig - ikke som Edward, og ikke som Lugosis Dracula, men som en stakkel der ikke rigtig kan finde ud af hvad det er der sker med og i ham. Det kan sikkert udlægges metaforisk af psykologer, men det vil jeg ikke bevæge mig ind på. Taget for pålydende er det noget så fantastisk som en realistisk vampyrfilm.
Jeg så den d. 23. april i Dagmar som en del af CPH:PIX. Den var indstillet til Publikumsprisen, og jeg gav den denne dag 4 stjerner, fordi jeg syntes PA NEGRE (omtales længere nede) var bedre. Men nu er jeg lidt ked af at jeg ikke gav den mere, for den har ærligt fortjent 5 stjerner.
Det er svært at sammenligne film på den måde, synes jeg, det er lidt nemmere når man bare skal give stjerner som udtryk for hvad man synes om dem...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar