torsdag den 9. september 2010

AN AMERICAN HAUNTING (2005)

OK, først og fremmest, det er ikke en dårlig film, det var måske bare ikke lige mig. Jeg startede på at se filmen for lidt over en uge siden, fik set halvdelen, og det er altså først nu jeg får taget mig sammen til at se resten, hvilket vel nok siger lidt om mit engagement...
En pige løber gennem hjem gennem skoven, gemmer sig på sit værelse, men heller ikke her er hun sikker - og så vågner hun. På loftet har hun fundet en gammel dukke og et manuskript, og hendes mor konfiskerer tingene og læser manuskriptet. Det hun læser er så det der er filmen for os: En familie, og især den yngste datter, der bliver hjemsøgt for en hulens masse år siden. Den del af historien er egentlig ret banal, der bringes ikke rigtig noget nyt til genren. Opklaringen, og forbindelsen til nutiden, er dog uhyggelig nok i sig selv, så alt i alt endte jeg med at være okay tilfreds med filmen. Helt oppe at ringe kommer vi dog ikke, hvad min indledning nok antyder.
Det siges at historien bygger på virkelige begivenheder. På IMDB spørger en bruger hvor meget man kan stole på det, hvortil en pige, der skriver at hun er datter af ham der har skrevet bogen der ligger til grund for filmen, forklarer: "much of the book is historically accurate. But there has never been any proof of what really caused the haunting of the Bell family so [my father] came to his own conclusions."
Så kan man jo tænke lidt over det. 3 stjerner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar