fredag den 13. august 2010

THE DEAD ZONE (1983)

Skolelæreren Johnny Smith (Christopher Walken) vågner op efter 5 år i koma som følge af en trafikulykke, og opdager at han er blevet synsk - han kan se folks fremtid hvis han holder dem i hånden. Han kommer hurtigt i mediernes søgelys, og trækker sig derfor tilbage fra offentligheden, for at leve i stilhed med sin "forbandelse". Men da han pludselig en dag ser en politikers fremtid, forstår han at det er en gave han har fået, en gave han bliver nødt til at udnytte.
David Cronenberg har instrueret, og filmen er baseret på en Stephen King roman. Med de to navne skulle man jo tro at der var tale om ren horror - det vil jeg nu ikke ligefrem kalde det, så på den front blev jeg en smule skuffet, må jeg indrømme. Men Walken, som jeg ellers tit synes virker ret usympatisk (i sine roller, jeg ved ikke hvordan han er som person) formår at spille Smith så man virkelig føler sympati for ham, og det skal han nu alligevel have point for.
Set som gyser er jeg meget venlig og giver 2 stjerner, som film generelt synes jeg den fortjener 4 - så alt i alt ender vi på 3 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar